فروش مستقیم کالای لوکس به مشتری

امروز دیگر کالاهای لوکس را به صورت عمده توزیع نمی کنند و اغلب شرکت ها ترجیح می دهند با بازکردن یک فروشگاه و در دست داشتن کنترل مستقیم روی فروش و خدمات خودشان همه کار ار انجام دهند، ساده تر است که شما کل سود را از فروشگاه بدست آورید و همزمان برای آن فروشگاه خاص کارمندی را به صورت مستقیم در دفتر اصلی شرکت مسئول کنید.

فرض کنید که شما می خواهید امتیاز فروش به فروشگاه های بزرگی بدهید که خودشان صاحب امتیاز کار هستند، به این شکل باید هم کارمندان آنجا را به سلیقه خودتان تربیت کنید هم کنترل روی فروش، برای شما غیر ممکن خواهد بود هم اینکه باید اجناس را به مبلغی بسیار پایین تر به آنها ارائه دهید تا بتوانند سود کنند و هزینه های خود را درآورند، به جای اینکار وقتی فروش کالای شما می تواند اجاره مغازه و کارمندان و همین طور هزینه های دیگر را پرداخت کند و در نهایت چند نفر از قبال شما پول زیادی کسب کنند، چرا این سود را به جیب خود نگذارید، شما می توانید مدیر استخدام کنید و فروشگاه را خودتان به سلیقه خودتان راه اندازی کنید، برای هماهنگی هم در دفتر اصلی یک نفر را مسئول فروشگاه های منطقه ای خاص کنید، با حقوق دادن سود بیشتری کسب خواهید کرد چون آنها در کسب و کار شما شریک نیستند، همین طور می توانید از دکور تا کنترل لباس کارمندان خود را بدست داشته باشید.

این روز های بیشتر برندهای معروف سعی می کنند فروشگاه های خودشان را داشته باشند و محصولاتشان را به صورت مستقیم بفروشند، پیش از این خریداران عمده شما حتی اجازه فروش روی وب سایت شما را هم نمی دادند چون اگر روی وب سایت شما یک عینک با برند rayban فروخته می شود و منبع معتبری هم هست چرا از فروشگاه خرید انجام شود.

اما با این مدل کسب و کار آنها می توانند فروشگاه های آنلاینی داشته باشند که به هر نقطه ای از دنیا کالا ارسال می کند، فروش مجله ای و همین طور ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه خود داشته باشند.

البته این موضوع هم باید در نظر داشته باشید که همه تولید کننده ها و یا فروشگاه ها نمی توانند از این آپشن استفاده کنند اما یک متد کارا و مناسب است برای تمام کسانی که سعی دارند کالایی لوکس را بفروشند، البته خود این کار باعث تثبیت قیمت های شما و همین طور یکپارچه شدن قیمت ها در سراسر فروشگاه های شما نیز خواهد شد، هزینه تبلیغات هم مستقیم به جیب شما برخواهد گشت.

 

مزایا و معایب فروش مستقیم

در مورد هزینه تبلیغات همیشه اینطور بوده که شرکت های تولید کننده با هزینه های گزافی تبلیغاتی را ارائه می کردند که سرانجام باعث می شد مشتریان به فروشگاه های آنها مراجعه کنند و سود حاصل از فروش عمده تنها چیزی بود که نصیب تولید کننده می شد اما با این روش سود کامل مستقیم باز می گردد و شما هزینه های بیشتری می توانید برای تبلیغ خود انجام دهید.

البته یک نکته در این مورد فروش باید در نظر گرفته شود که گاهی نیروی انسانی بسیار موفق عمل خواهد کرد، این طور فرض کنید که به همه کسانی که بیش از یک میلیارد تومان در حسابشان پول وجود داشته باشد ویزای اقامتی داده میشود، چرا؟ چون اگر توانسته اند در جایی مثل ایران چنین سرمایه ای کسب کنند در آمریکا هم می توانند حتی بیشتر. از این مثال چه چیزی بر می آید؟ اینکه اگر فردی آنقدر توانمند است که می تواند یک فروشگاه بزرگ در بهترین نقطه شهر بخرد و نماینده شما شود حتما خیلی توانا تر از یک مدیر استخدام شده عمل خواهد کرد.

مدل ایرانی فروش مستقیم

این کار در ایران سودی دیگر هم دارند، معمولا وارد کننده های کالاهای لوکس افرادی پر نفوذ و همین طور ثروتمند هستند که چندین کسب و کار همزمان دارند، بنابراین داشتن مشتریان و دوستان زیاد در هر جایی ممکن است برای کسب و کار دیگرشان مفید باشد. همزمان که به شما یک ساعت مچی گران قیمت می فروشند می توانند پیشنهاد کنند از شهرک ویلایی جدیدی که در شمال راه اندازی کرده اید دیدن کنید، و همین طور خودرویی لوکس برای شما تهیه کنند، در یک زمان یک مشتری از یک ساعت ، یک ویلا و یک خودرو از آنها خواهد خرید.

Recommended Posts