فرق طراحی سایت با ویترین مغازه

فرق طراحی سایت با ویترین مغازه

همیشه کسب و کارهای مختلف به دنبال این موضوع هستند که درآمد خود را بالا ببرند، یکی از مواردی که همیشه در صنوف مختلف رسم بوده است، بالابردن تعداد شعبات یا همان ویترین بیشتر است، یک مغازه سه دهنه مسلما قیمت بالاتری نسبت به یک مغازه یک دهنه دارد حتی اگر متراژ مشابهی داشته باشند، خیلی ساده است که یک وب سایت با حضور در چندین رده صنفی بسیار معتبر تر و پر درآمد تر از سایتی است که تنها با یک سری عبارات کلیدی حضور دارد، اما موضوع بحث من کلا عبارات کلیدی نیست

مثال ساده ای بزنیم، فرض کنید شما یک کسب و کار با فروش محصولاتی مانند شیرآلات صنعتی هستید، اگر در پاساژ خیام که صنف شیرفروش های تهران است، سه تا مغازه حتی کوچک داشته باشید که در طبقه همکف، یک و سه قرار گرفته اند، چند شانس برای جذب مشتری دارید؟

مسلما همین روند را می توان در مورد وب سایت های کوچک دیگر هم مثال زد، هر صفحه نتیجه جستجوی گوگل 10 مورد را در دل خودش جای می دهد، اگر شما 3 مورد از این 10 تا را در اختیار خود بگیرید، چقدر در کسب و کار شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت؟

خلاصه کلام ما همین دو پاراگراف کوچک بالاست، ویترین های بیشتری بسازید تا کسب و کار بهتر و پر سود تری داشته باشید، اگر هم هنوز به دنبال طراحی وب سایت هستید فرض را بر این بگذارید که در آینده نیاز است حتی کسب و کار آنلاین خود را گسترش دهید، حتی شرکت های بزرگ هم همین روند را برای تسخیر بازار های مختلف به کار می برند، منظور نمونه هایی مانند کوکاکولا و فانتاست که برای کسب بازار بزرگ تر، کوکاکولا برندی را که تنها برای مشکلات اقتصادی ساخته بود، به یک قول بزرگ برای سرمایه گذاری تبدیل کرد، این قول اکنون قطبی درآمد زاست که می تواند مدعی سهم بزرگی از بازار نوشابه های گازدار باشد.

در کل بین ویترین مغازه شما با طراحی سایت فرق چندانی نیست، همانقدر که مشتریان بازار خیام که در حال قدم زدن برای خرید شیر در پاساژ هستند، پتانسیل خرید دارند، مشتریانی هم هستند که در حال پرسه زدن در بین صفحات مختلف وب سایت شما هستند و حتما پتانسیل خرید دارند.

آنچه ای که شما را نسبت به رقبای خود متمایز می کند نه تنها طراحی مختلف در صفحات وب سایت شماست بلکه مسیری است که کاربر و مشتری شما برای رسیدن به نیازهایش طی کرده است. امروز نیاز یک کسب و کار تنها با فعالیت های یک مغازه یا شرکت حل نمیشود، باید همه زمینه های ممکن را برای جذب هر نوع مشتری بسازید.

Recommended Posts