ابزار های مارکتینگ برای یک کالای لوکس

به نظر می رسد همه ابزار های مارکتینگ برای همه نوع کالا باید استفاده شوند، از تبلیغات رسانه ای تا روش های سنتی بر اساس تعریف و پیشنهاد مشتریان، حتی روش هایی مانند شایعه نیز بسیار مرسوم هستند اما کسی جرات مطرح کردن آنها را ندارد. در این بین برخی از ابزار ها یا بسیار ارزان هستند که برای یک کالای لوکس خیلی چیپ به نظر خواهند رسید یا آنقدر گران هستند که یک برند معمولی قادر به استفاده از آنها نیست.

حتی برخی برند های معتبر برخی رسانه های گران قیمت مانند تلویزیون را هم به عنوان یک ابزار مناسب برای تبلیغات نمی شناسند و تنها برای کالاهایی آن را قبول دارند که به عنوان مصرف روزمره به فروش می رسد.

هر چند نظرات و سلیقه مدیران بازاریابی شرکت های بزرگی همچون لویس ویتان با یکدیگر متفاوت است، اما همین برند تا پیش از 2009 از تلویزیون به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می کرده است اما چند سالی بود که خبری از تبلیغات این برند نبود تا اینکه ناگهان یکی از تبلیغات سوپربال آمریکا (یکی از پربیننده ترین و گران قیمت ترین تبلیغات جهان مربوط است به این زمان که فینال و چمپیون لیگ فوتبال آمریکایی است) تبلیغی پخش کرد بدون اینکه آژانس تبلیغاتی آنها پیش از آن حرفی زده باشد و اما همچنان تبلیغی دیگری پس از آن دیده نمی شود.

برخی نیز برند خود را آنقدر مشهور می دانند که به نظر می رسد هزینه گزافی برای تبلیغی خواهند داد که به عموم مردم نشان داده خواهد شد و این در حالی است که اصلا توان خرید از این فروشگاه را ندارند پس چرا باید یک ساعت چند صد هزار دلاری را در بین برنامه های روزمره تلویزیون تبلیغ کنند.

درست یا غلط من هم فکر می کنم ابزار هایی مانند رسانه های عمومی جای مناسبی برای تبلیغات یک برند گران قیمت نیستند، شاید برخی برند هایی مانند آدیداس و نایکی دائم در حال تبلیغ در تلویزیون هستند هرچند که سطح قیمت آنها از برند های معمولی ورزشی بالاتر است اما بازهم جمعیت زیادی می توانند از پس خرید یک لباس ورزشی 100.000 تومانی لااقل برای 10بار در کل زندگی برآیند پس بیهوده هم نیست، همین طور که خیلی ها متوجه قدرت و تسلط این برند ها به بازار می شوند و رقبای آنها همیشه در سطحی پایین تر باقی می مانند.

اما همین مثال را درباره یک کالای کمتر شخصی بزنیم، یک تور مسافرتی بر روی یک کشتی کروز را فرض کنید، این تور 5ستاره که شامل 20شب روی کشتی بسیار مجللی است که طبقات دیگری هم برای قیمت های آن در نظر گرفته شده است، یعنی می توانید به جای همه آپشن های تفریحی روی کشتی مانند انواع ماساژ و سطح غذای A و یا قواصی، تنها خود بلیط تفریحی را بخرید آن هم در اتاقی کم قیمت تر. به نظر می رسد این تبلیغ واقعا باید در تلویزیون پخش شود چون خیلی سریع برای کشتی که تنها 1ماه کنار بندری لنگر گرفته است و نیاز دارد هزینه های خود را تامین کند باید بلیط فروخته شود و مردم از این مسافرت آگاه شوند. چه سطح بالای قیمت و چه سطح پایین قیمت. اما مسلما تاکید تبلیغ برای سطح بالاست، البته نه قیمت آنها ارزش را می فروشند با نگاهی به این تبلیغ میبینید که همه گوشه های زیبا و لوکس کشتی را نشان می دهند و همین طور از تمام امکانات منحصر به فرد آن صحبت می کنند. پس این یک تبلیغ برای کالایی لوکس به شمار می رود.

رسانه های امروزی تنها به تلویزیون محدود نمی شوند و شبکه های آنلاین و همین طور شبکه های کابلی خصوصی نیز در بین رسانه های تصویری به چشم می خورند که چه بسا برای تبلیغات به عده ای خاص جای مناسب تری هم باشند، شما برای خرید یک کانال کابلی که البته در ایران وجود ندارد، هزینه ای ماهیانه پرداخت می کنید و به نسبت گران بودن این کانال می توان مشتری پولدار تر را شناسایی کرد. همین طور ویدئو های یوتیوب که درباره انواع قایق های شخصی هستند مسلما مخاطبینی دارند که توان خرید یک قایق شخصی مجلل را هم دارند، پس تبلیغات و اسپانسر شدن برای شرکت های فعال در این زمینه می تواند هدف گیری مناسبی باشد.

 

رسانه های تصویری

همان طور که تا الان هم گفته شد رسانه های تصویری معمولا جای مناسبی برای تبلیغات یک برند لوکس به شمار نمی روند و اغلب شرکت های بزرگ از آنها حتی دوری هم می کنند، هیچ کس دوست ندارد منابع خود را هدر دهد، اگر شما یک بنگاه معاملات ملکی در بالا شهر هستید تمرکز بودجه خود را بر روی آن منطقه قرار می دهید چون همه شهر توان خرید چنین ملکی را ندارند، حتی خیلی از برندها تبلیغات برای کالای سطح بالای خود را در تلویزیون کار چیپی می دانند و این ابزار را مضحکه می کنند.

آمار نشان داده است که قشر پولدار جامعه آنقدر مشغول کار و پارتی های خصوصی هستند که دیگر زمانی برای دیدن تلویزیون ندارند و همین طور این رسانه هم برای آنها چیز جذابی ندارد، تصور کنید کانال های داخلی خود ایران دائم در حال نمایش سریال های دراماتیکی هستند که حتما یک مشکل بزرگ مالی در آن ها حکم رانی می کند، از این بدتر اینکه شخصیت های پولدار جامعه آدم بد های ماجرا هستند پس چرا باید چیزی را ببینند که آنها را تحقیر می کند بدون اینکه هویتی در پشت آن باشد.

از طرفی مردم عادی تنها بر روی این برند حساس خواهند شد و هیچ سودی برای فروشنده های آن نخواهد داشت اگر دائم از یک برند گران قیمت حرف هایی با پتانسیل منفی وجود داشته باشد. آنها تنها به دنبال تعریف و تمجید مشتریان پولدار خود در بین دوستان پولدارشان هستند.

 

تلویزیون را که کنار بگذاریم، نوبت می رسد به اینترنت، این روزها خیلی برای سرگرمی و کسب اطلاعات به سراغ این ابزار می روند، در این بین همین مشتریان پولدار شما که فرصت کافی برای تحقیق و مطالعه درباره انواع کالایی که می توانند تهیه کنند به سراغ اینترنت می روند و یا از دستیار خود می خواهند این تحقیق را انجام دهد و به صورت جامع در اختیار آنها قرار دهد. در این بین چه چیزی بهتر از ویدئو های آنلاینی مانند یوتیوب!

فرض کنید شما فروشنده قایق های تفریحی yacht هستید که قیمت های گرانی دارند و هر کسی از پس هزینه های نگهداری و خرید و خدمه آنها بر نمی آید. شما هم قصد دارید در همه جای دنیا این عده محدود مشتری خود را بدست آورید چون مشکلی واقعا برای سرویس دادن به کشور های دیگر ندارید. حالا فرض کنیم که خود شما یک کانال تصویری با ویدئو های کوتاه و مفید درباره قایقرانی، ماهیگیری، انواع کشتی تفریحی، بهترین مدل ها، انواع سرویس و خدمات، معرفی خدمه، مصاحبه با خدمه، مصاحبه با مشتریان قدیمی، درباره کارخانه خودتان و مراحل ساخت و خلاصه کلی ویدئو جالب و کوتاه دارید که می تواند منبع مناسبی برای مشتری با پتانسیل خرید باشد.

تبلیغ MULTICHANNEL

خیلی از بازاریابان به دنبال استفاده از ابزار های مشابه در یک پکیج هستند، مثلا یک ویدئوی تبلیغاتی بسیار جالب را ساخته اند و حالا می خواهند این ویدئو به هر صورت ممکن به دید همه برسد، بهترین راه استفاده از این نوع کمپین های تبلیغاتی است که کم هم نیستند، با معرفی انواع اپ های موبایل این تعداد به شکل بی سابقه ای افزایش یافته اند. خیلی هم به زمان بستگی ندارند و مجبور نیستند مانند تلویزیون از یک زمان کوتاه و محدود استفاده کنند بنابراین ویدئوی جالبی را درست می کنند که همه ببینند لذت ببرند و برای هم ارسال کنند. اما همچنان فوکوس بر روی رسانه های عمومی تر خواهد بود یعنی همان رادیو و تلویزیون

اما درمورد یک کالای لوکس بازهم به نظر می رسد این کمپین به اندازه کافی بازدهی نداشته باشد و بهتر است ویدئوی ساخته شده بازهم به دست مخاطب اصلی برسد که توان خرید دارد، مگر اینکه همان جذابیت و خنده آوری را به همراه داشته باشد که همه آن را شیر کنند، که البته مسلما شما برای تبلیغ یک ساعت چند صد هزار دلاری یک ویدئوی فکاهی درست نخواهید کرد. پس همچنان این نوع کمپین هم از لیست ما حذف می شود.

برند های آشنای تصویری لوکس هم اما وجود دارند مانند عطر و بیش از همه کوکوشنل، این برند با درست کردن یک ویدئو با حضور بردپیت در همان روز اول همزمان یک بنر بسیار بزرگ روی وب سایت نیویورک تایمز، یوتیوب خودش، صفحه های یوتیوب همکارانش، یوتیوب آژانس تبلیغاتی شان، صفحه های اجتماعی، تلویزیون و خلاصه همه ابزار های در دسترس سعی کرد این ویدئو را به همه نشان دهد، شما باید در این روز خواب می بودید که این ویدئو به چشمتان بر نخورده باشد. چون بلافاصله به اصطلاح یوتیوبی ها این ویدئو viral شد.

نمونه های دیگری هم از این کمپین ها دیده می شود اما اغلب در 3 مدل کالای لباس، عطر و ساعت خلاصه می شوند و الباقی خیلی تاکیدی بر روی این کمپین های همه گیر ندارند.

 

تبلیغات چاپی

شما در فروشگاه بزرگ خود که لوازم اتاق خواب لوکس می فروشد نیاز دارید به یک کاتالوگ بسیار شیک و مجلل که نشان دهد محصولات شما شامل چه مواردی هستند و چه آپشن هایی برای این محصولات وجود دارد، چه سرویس و خدماتی ارائه می دهید و همین طور جمله بندی، صفحه آرائی و عکاسی نیز برای شما نقش کلیدی را بازی می کنند. در مورد کاتالوگ هیچ وقت جای اشتباه ندارید، پس بهترین را انتخاب کنید و در مورد انتخاب خود مطمئن باشید، چون در صورتی که مشتری مقابل شما ایستاده باشد می توانید سلیقه او را بدست آورید با او گپ بزنید و در نهایت گزینه ای برنده را به او پیشنهاد دهید.

عکاسی نیز در این مورد برای شما یک نقش کلیدی را بازی می کند، اینکه یک مجله تبلیغاتی بفروش باشد شما باید زوایای کالا خود را بشناسید و بهترین تصاویر را از آنها بگیرید تا به قولی عکس بفروش باشد.

توزیع این کاتالوگ اما باز هم برای قشری خاص باید صورت گیرید در نهایت شما هزینه و وقت زیادی صرف این تبلیغ کرده اید و نمی خواهید گوشه هر خانه ای که پتانسیل خرید ندارند یکی از آنها را بیایندازید. پس باید یک دیتابانک کامل از مشتریان بالقوه خود پیدا کنید.

بسته بندی

پیش از این هم درباره بسته بندی برای یک کالای لوکس توضیح دادیم، این قسمت خودش نوعی تبلیغ برای کار شما به شمار می رود، بسته ها باید طوری باشند که علاوه بر محافظت از کالای گران بهای شما بتوانند مشتری شما را جذب کنند، با توجه به اینکه این قسمت برای فروش روی قفسه های فروشگاه ها هم بسیار کارآمد است پس سعی کنید بسته ها را طوری بسازید که از تصویر آنها در روی قفسه های فروشگاه، کاتالوگ و همین طور وب سایت استفاده کنید، یک کالا با بسته بندی خوب را همه پشت ویترین قرار می دهند، فرض کنید می خواهید یک شیشه مشروب گران بها را در فروشگاه های مختلف برای فروش قرار دهید و یا اینکه در چند بار با سطح بالا بفروشید، این بسته بندی باید آنچنان گیرا و زیبا باشد که فرصت را از دست رقیب گرفته و خودش را در دل مشتری جا کند در این صورت می توانید یک محصول را با قیمت بالا بفروشید.

تبلیغات سوم شخص

برخی ابزار هایی دارند که مخاطبان خاصی پیدا کرده اند مثلا یک وب سایت هنری مشخصا بازدید کننده های هنری هم دارد و بهترین نقطه برای نشانه رفتن گروه خاصی است که ممکن است کلاس های موسیقی گران قیمت و یا پیانو بخرند. همین طور شبکه های اجتماعی خاصی وجود دارند که مخاطبین بالایی نیز دارند یا اینکه فردی که یک برنامه تلویزیونی مشهور دارد و می تواند کالای شما را پروموت کند.

این افراد معمولا خودشان متوجه پتانسیل تبلیغاتی خود هستند و می دانند چطور از این ابزار به درستی استفاده کنند، حتی گاهی برای این افراد سناریو هایی نوشته شده است که باعث فروش یک محصول گردیده، چند سالی هم هست که از محصولات خاص در فیلم ها به عنوان بخشی از پروژه فیلم برداری استفاده می شود و در واقع در اسکریپت اصلی فیلم این محصول جای داده شده است، مثل ماشین استون مارتین جیمز باند، یا موبایل بلک بری در دستان جورج کلونی، یا بر روی پوستر ستاره های فشن (سریالی در مورد طراحی و دیزاین لباس) نقش اول یک Pilot Pen به دست دارد، کلا برای اینکه نمونه هایی از این طریق ببینید می توانید به سایت زیر نگاهی بیندازید

http://www.hollywoodbranded.com

البته این تبلیغات در برنامه هایی تلویزیونی بیشتر دیده می شوند و گاها آنهایی که در برنامه های talk show استفاده می شوند آنقدر لوکس و گران قیمت نیستند اما در عوض خودرو های لوکس هالیودی در فیلم های چند میلیون دلاری حتی به گونه ای رنگ می شوند و طراحی می شوند که بسیار جذاب تر بر روی پرده سینما نمایش داده شوند، حتی فروش نرم افزار هایی مانند ویندوز 8 نیز از طریق فیلم ترانسفورمرز یا خودروی محبوب audi در فیلم های ترانسپورتر. به هر یک تنها به شکل یک فیلم نگاه می کنید اما در واقع به صورت ناخودآگاه به گوشه ای از ذهن شما وصل می شوند. تنها کافی است جایی صحبت از یک خودروی لوکس و زیبا شود تا سریع بحث به استون ماریتن آقای جیمز باند برسد. تصویر زیر نمونه تبلیغات کانال کابلی espn ورزشی است در میانه بازی

در ایران هم نمونه هایی از این تبلیغات را البته به صورت بسیار مستقیم می توان در برنامه های خانوادگی دید، اما شاید بیشتر به دلیل این باشد که کالاهای لوکس در ایران به صورت مستقیم برنامه خاصی ندارند و یا اینکه نماینده ندارند که تبلیغاتی داشته باشد، این کالا ها بیشتر سعی می کنند از طریق اسپانسر شدن در مراسم مختلف خود را به دید مشتریان خاص خود برسانند.

تبلیغات بیرون از خانه out of home

اسم عجیبی است برای اینکه صحبت از پوستر های آنچنانی و بزرگ و همین طور بیلبورد های بزرگ سطح شهر کنیم، این تبلیغات معمولا با حضور یک چهره سرشناس انجام می شود و برای اجرا و همین طور هزینه های نگهداری آنها هزینه های زیادی باید پرداخت شود، چند وقت پیش سواروزکی که شعبه ای درست نبش خیابان جردن زده است مشتری اولین بیلبوردی شد که از طبقه بالای اتوبان صدر نیز دیده می شود.

شاید هزینه ماهیانه اجاره این بیلبورد معادل فروش یکی از جواهرات گران قیمت این گروه قدیمی و خوش نام باشد، اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که هر مجموعه ای نمی تواند این میزان فروش داشته باشد.

البته این بحث بسیار گسترده است و در همین جا ختم نمی شود، بسیاری کارهای دیگر مانند کمپین های تبیغاتی گسترده خیابانی، کیوسک های تست محصول در سطح شهر، حتی دوچرخه سوارانی که لباس شرکت شما را به تن دارند، یا برگزاری جشن و پارتی می تواند یک برند سازی و یک ابزار مناسب در دست گروه های مارکتینگ باشد، Burberry با برگزاری یک جشن به عنوان افتتاح فروشگاهش در تایوان و نمایش آن در سراسر منطقه نام خود و فروشگاه هایش را بر سر زبان ها انداخت و پس از آن در چین، ژاپن و همین طور کره مراسمی بزرگ و باشکوه در زمینه فشن و لباس به راه انداخت، سود سالانه فروش در تایوان از بریتانیا نیز بیشتر شده است.

هدیه مناسب از طرف شما

اگر فردی پولدار را می شناسید چه او مشتری شما باشد چه نباشد می توانید به او چیزی هدیه دهید که همیشه شما را به یاد آورد، آرمانی برای تبلیغ برندش یک رادیو راه اندازی کرده که موزیک های روز دنیا را از صاحب امتیاز آن می خرد و به شما که مشتری او هستید و یا ممکن است بشوید هدیه می دهد، همین طور در ایران نیز هستند گروه های تبلیغاتی که برای شما یک هدیه مناسب تبلیغاتی برای کالای گران قیمت شما تهیه کنند. این هدایا معمولا خیلی هم گران قیمت نیستند اما در اغلب موارد بسیار خاص به شمار می روند، یادتان باشد شما یک پیتزا فروشی ساده نیستید که با دادن کوپن های تخفیف بتوانید مشتری جذب کنید، یا خودکار نمی تواند یک اشانتیون مناسب برای شما باشد.

اما در ایران باز هم این مدل هدایا زیاد نیستند، خارج از ایران که باشیم می توانید برای مشتریان آقای خود یک سرویس سونا به همراه ماساژ به صورت عمده بخرید و کارت vip هدیه برای آنها ارسال کنید، می توانید یک spa را کلا برای یک روز کرایه کنید و 100 نفر از مشتریان خانم خود را برای مراقبت های پوستی به آنجا بفرستید، همین طور می توانید سبد هدیه تهیه کنید که کاری مرسوم در خارج از ایران است و برای مشتریان خود ارسال نمایید. سر آخر هم می توانید کالاهایی را مانند دستکش رانندگی، دستکش گلف، دستمال جیبی شیک، جاسوییچی و یا یک کارت تاریخ دار برای یک سوییت از هتلی 5ستاره ارسال کنید به چندین نفر که احتمالا هیچ کدام قادر نخواهند بود در این فرصت از آن استفاده کنند اما مسلما به یاد خواهند داشت.

شرکت هایی اما هنوز در ایران فعال هستند که ست رومیزی دفتر کار و یا خودکار های سطح بالا برای هدیه تولید می کنند که خرید عمده آنها از بسیاری موارد ذکر شده بالا ارزان تر تمام خواهد شد (البته اگر هم وجود داشتند) می توانید از آنها استفاده کنید همیشه یک خودکار خوب برای نوشتن قرار داد ها و امضای چک ها استفاده می شود پس یک یادآوری بالقوه در زمان هایی است که ذهن مشتری شما خوشحال است.

 

 

پیامک و ایمیل مارکتینگ

شخصا هیچ کدام از این موارد را برای یک کالای لوکس پیشنهاد نمی کنم البته حتما پیشنهاد می کنم که از این ابزار ها برای سیستم مشتری مداری خود استفاده کنید، مثلا مشتری خود را در جریان ارسال شدن سفارش، نحوه گارانتی سرویس های جدی خود بگذارید اما از این روش برای جلب مشتری تازه نمی توانید استفاده کنید مگر اینکه به یک دیتابیس مشخص دسترسی داشته باشد.

به یاد دارم که روزی دوستی از من خواست تا شماره هایی از افرادی که سرمایه دار هستند و در اطرافم می شناسم به او بدهم تا بتواند با آنها که پتانسیل خرید بالا دارند مستقیم صحبت کنید و جامعه مشتری های لوکس خود را افزایش دهد، همین طور از یکی از دوستان بانکی خواستیم (به صورت غیر قانونی و غیر اخلاقی) شماره افرادی که حسابشان عددی میلیاردی است را در اختیار ما قرار دهد. چنین دیتابیسی می تواند به شما برای تبلیغ پیامکی یا مثلا ایمیلی کمک کند در غیر این صورت به صورت بولک چند هزار ایمیل فرستادن برای یک ساعت و یا گردن بند گران قیمت کار معقولی به نظر نمی آید.

موبایل

خارج از بحث پیامک های بی مصرف تبلیغاتی شما می توانید از موبایل استفاده کنید، یک دستگاه موبایل می تواند نقش خود شما را در مقابل چشمان مشتری بازی کند، یک اپ شیک و زیبا طراحی می کنید، خدمات و کالا های خود را در آن قرار میدهید و راه های ارتباطی خود را نیز مشخصی می کنید، اپ را به وب سایت خود متصل می کنید تا همیشه به روز باشد و بتوانید در لحظه به محتویات گوشی دسترسی داشته باشید.

امکان فروش هم بر روی موبایل وجود دارد و شما می توانید کالا و خدمات خود را بر روی گوشی موبایل به صورت مستقیم عرضه کنید. فروش یک کالای گران قیمت هم می توانداز این طریق انجام شود.

 

شرکت پورش و بسیاری از شرکت های خودروسازی با استفاده از اپ های پیشرفته برای موبایل به شما امکان می دهند رنگ خودرو را در لحظه نمایش عوض کنید و حتی داخل خودرو را ببینید و بتوانید روکش صندلی خودتان را انتخاب کنید هم یک سرگرمی است هم مشتری شما را راضی نگه می دارد هم اینکه سر آخر می توانید از این آپشن ها برای خدمات رسانی ساده تر بدون هزینه استفاده کنید.

حتی اپ هایی برای شناسایی و عیب یابی برخی خودرو ها طراحی شده اند که می توانند به شما کمک کنند از طریق موبایل خود مشکل خودرو را حل کنید و با وصل کردن موبایل به سیستم خودرو می توانید از همه اطلاعات لازم درمورد خودروی خود مطلع شوید.

اپ های موبایل کم هزینه تر و ساده تر هستند، می توانید به راحتی کاتالوگ خود را برای مشتریان ارسال کنید و همین طور می توانید بدون هزینه های چاپ و بسته بندی و پست این کار را انجام دهید، به او امکان دیدن تصاویر خیلی بیشتری از محصول را بدهید در حالی که نمی توانید عکس های زیادی را بر روی صفحات کاتالوگ جای دهید. سرآخر بهترین آپشن هم به اشتراک گذاری اطلاعات ارسالی به آنها برای دوستانی است که صد البته پتانسیل خرید دارند.

در کل شاید بشود ابزار های روز دنیا را در یک موبایل خلاصه کرد، یک اپ خوب می تواند شما را به سوی کسب و کاری موفق هدایت کند، همین طور این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از مردم تنها برای سرگرمی اپ های موبایل رایگان را از مارکت های مختلف دانلود می کنند و نگاه می کنند و صد البته تصاویر زیبا و جذاب می تواند آنها را نیز به پروموت کردن شما سوق دهد.

اپ هایی هستند که به شما کمک می کنند تصویر مجازی خود را در لباس ببینید و پیش از خرید به صورت مجازی پرو کنید، این اپ ها برای خیلی از فروشگاه های لباس آمریکایی طراحی شده اند.

حتی Bloomingdale’s’ Big Brown Bag app به شما امکان می دهد وقتی در فروشگاه واقعی قدم می زنید با اسکن کردن بارکد های مخصوص لباس اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید، مثلا اینکه از این مدل چه سایز ها و چه رنگ هایی وجود دارد. این اپ در شکل های مختلف دیگری هم برای فروشگاه ها وجود دارد مثلا اینکه شما می توانید در یک فروشگاه بدون حضور راهنمای خود فروشگاه قدم بزنید و اطلاعات مربوط به کالاهای کل فروشگاه را روی موبایل خود ببینید.

سورازکی معروف هم به شما امکان می دهد که جواهراتش را به صورت مجازی پرو کنید و عکس هایی بگیرید که برای دوستانتان ارسال کنید، همین طور savvy اپی دارد که به شما امکان ساخت fusion ring شخصی خود را میدهد و به صورت انیمیشنی می توانید مراحل ساخت این انگشتر ها را ببینید.

اپ فروشگاه MrPorter که به شما کمک می کند برای یک مهمانی حاضر شوید و چطور لباس بپوشید

 

 

وب سایت

یک وب سایت خوب می تواند حکم 10 یا نه 100 فروشنده درجه یک را برای شما بازی کند،یادتان هست مثالی در مورد blue apron زدیم که وب سایت زیبای آنها توانسته بود مبلغ هنگفتی پول برای آنها به ارمغان آورد، این وب سایت و بسیاری نمونه های دیگر می توانند نشان از اعتبار کسب و کار و همین طور نشان از قدرت فروش و خدمات شما باشند، بعلاوه اینکه در وب سایت دست شما حتی از موبایل هم باز تراست، قدرت پردازش بالاتر، صفحه نمایش بزرگ تر، دسترسی به اطلاعات بانکی جهت پرداخت اینترنتی ساده تر، فضای بیشتر برای قرار دادن و در نهایت امکانات بیشتر برای لود کردن و افکت های مختلف برای لود کردن صفحه و محصولات، سرآخر هم دیده شدن از طریق جستجو.

در مورد آخرین واژه ها یعنی دیده شدن با جستجو باید تاکید بیشتری داشته باشیم از آنجایی که یک فرد ممکن است در لحظه حضور ذهن نداشته باشد و یا اصلا مطمئن نباشد که چه چیزی را می خواهد بخرد، صد در صد به جستجو رجوع خواهد کرد و نتیجه آن برای شما خیلی مهم است.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید چه لوکس و چه ساده سعی کنید بر روی صفحات اول موتور های جستجو و همین طور با یک وب سایت زیبا قرار بگیرید همیشه موتور جستجو حکم ویزیتور شما را دارد

کسی که در اینترنت جستجو می کند ساعت لوکس، ساعت گران قیمت، ساعت برای هدیه، ساعت برای عروس و داماد یک مشتری با پتانسیل بالقوه است، او می خواهد ساعت بخرد پس سعی کنید در چشمان او جای بگیرید. هزینه راه اندازی بهترین وب سایت یک صدم یک بیلبورد خواهد بود، در حالی که در مقابل دیدگان مشتریان با پتانسیل بالا برای خرید قرار می گیرند. صد البته آنها به وب سایت شما و کالایی که آنلاین و مستقیم می خرند اطمینان بیشتری دارند تا حتی فروشگاه نماینده شما.

تبلیغات بر روی سایت های پر بیننده

از این فاکتور مهم هم قافل نشوید، این کار هم برای برند سازی شما مناسب است، هم اعتبار زیادی به همراه دارد و هم اینکه مشتریان را به سمت شما سوق می دهد، فراموش نکنید که حافظه تصویری مردم بسیار قوی است و باید از این قدرت در حافظه استفاده کنید، آنها حتما تصویری را که مورد علاقه شان باشد به یاد خواهند سپرد.

Recommended Posts