مارکتینگیک کالای گران قیمت

فروش یک محصول گران قیمت به مردم ثروتمند رویکردی است که آنرا کمی متفاوت میکند. این مقاله نگاهی به برخی از این استراتژی ها دارد.در وضعیت اقتصادی حال حاضر این باور شکل گرفته که در هر فروش قیمت کالا خیلی حايز اهمیت است. بطور مثال فروش یک کالا که قیمت آن 100 هزار تومان است، ده برابر سخت تر از کالایی خواهد بود که قیمت آن 10 هزار تومان است.

همانطور که فرایند بازاریابی و فروش، از یک نقطه شروع می شود. مشتری هم در ابتدا شما را نمی شناسد و شما نیز آنها را نمی شناسید.معمولا، اولین گام برای جذب مشتریان این است که آنها را را از کسب و کارخود آگاه کنیم، مثلا از طریق تبلیغات. این کار میتواند به زرق مختلف اتفاق بیافتد، اما اگر شما انتطار دارید که نصب یک استخرآبگرم را از طریق رسانه های جمعی سفارش دهد راه بسیار ناکارآمدی را انتخاب کرده اید.

مشتریان ثروتمند برای محصولات گران قیمت، به دنبال بهترین راههای تبلیغ و جذب هستند.

تجربه، این بخشی است که مشتریان شما در ازای دریافت کیفیت و خدمات، تجربه استفاده از محصول شمارا در اختیار دیگران قرار میدهند.

توصیه، مردمی که به شما یک استخر لوکس و یا سونا را سفارش میدهند با افرادی مانند خود معاشرت میکنند که به احتمال زیاد شامل تعدادی از مشتریان بالقوه هستند. و با توصیه این افراد ممکن است آنها تشویق به خرید کالای شما شوند.

مسئله ای که نیازمند بررسی است این است که ما باید بدانیم بصورت چهره به چهره مشاوره بدهیم و یا بصورت آنلاین،در مرحله بعد باید توجه داشته باشیم که ما تنها با توجه به نیازهای مشتری درمورد سرویس ها و خدماتی که ارادئه میدهیم و رقبای ما این مزایا را ندارند توضیح بدهیم نه اینکه فقط سعی داشته باشیم کالای خودرا به مشتری بفروشیم.

مشتری بالقوه شما ، مثل دیگر مشتریان شماست، و هردوی آنها به دنبال یک معامله هستند که از نظرعقلانی و عاطفی درست باشد. مشتری ما نیاز به پیدا کردن توجیه برای خرید دارد و ما باید این نیاز را برای آنها بوجود آوریم و این اطمینان را به مشتریان از کیفیت و خدماتی که آنها انتظار دارند دریافت کنند، بدهیم.

بهترین طرح ممکن این است: بالاترین کیفیت مواد، خدمات فوق العاده و بی نظیر خدمات پس از فروش که باعث شود مشتری شما احساس کند که این ارزش ها را کشف و لمس کرده است.

مشتری باید تصمیم بگیرد که می خواهد از خود شما خرید کند

فروش یک کالای گران قیمت معمولا پروسه ای طولانی تر از فروش یک کالای ارزان است، درسته که مشتری شما می تواند هزینه چند میلیونی یک جکوزی را پرداخت کند و درست است که او به دنبال خرید یکی از این جکوزی هاست اما باید همچنان به دنبال بهترین گزینه برای منزلش بگردد و از کیفیت و سرویس دهی اطمینان پیدا کند. آنها به دنبال ارزش می گردند اما نه به شکلی که سوپر مارکت محل ارزش یک کالا را بیان میکند “این ماسته خوبیه، همینو ببر”

بهترین دیزاین موجود، بالاترین کیفیت در ساخت و مواد، آپشن هایی برای سفارشی کردن بر اساس سلیقه شخصی، خدمات پس از فروش عالی و همین طور سرویس های نصب و راه اندازی درجه یک. پس آنها را مطمئن کنید که بهترین المان های موجود را به آنها خواهید داد تنها کافی است اراده خرید خودشان را محکم کنند.

یادتان باشد آنها می توانند مشتریان دیگری برای شما بسازند پس وقتی فروختید هنوز کار شما تمام نشده است بلکه بهترین نوع مارکتنیگ تازه شروع شده، پیشنهاد و معرفی، وقتی یک کالای لوکس را می فروشید.

Recommended Posts