مارکتینگ در کالای لوکس

به زودی درباره مارکتنیگ این نوع کالاها به تفسیر صحبت خواهیم کرد اما فی الحال برای اینکه یک مثال کوچک درمورد برند های نو پا در زمینه فروش همین لباس عروس بزنیم، امروزه زیاد می بینیم که از طریق شبکه های اجتماعی دسته ای جوان تر به دنبال عکاسی هستند در طرف مقابل یک مزون تازه کار که از قضا کم سن و سال تر هستند هم به دنبال فروش بیشتر می گردند، این دو یک تیم خوب را تشکیل میدهند با ارائه مدل های فشن تر و امروزی تر که به ایده های نسل خودشان هم نزدیک است یک صفحه فیس بوک دارند و لباس های خود را پروموت می کنند، در این میان هزینه های عکاسی و مدلینگ این لباس ها برای او بسیار پایین تر از یک برند خاص خواهد بود، مشتریان بیشتری را به خود جلب خواهد کرد و سر آخر موفق شده است کم کم نام خود را نیز بر سر زبان ها بیاندازد.

این وسط اگر شما یک برند قدیمی و صاحب نام هم باشید رقابت کردن با این دوستان تازه کار برای شما سخت خواهد بود مگر اینکه شما هم از همین روش مارکتینگ استفاده کنید، البته برگ برنده این بازی همچنان دست شماست اما پس از این به توضیح درباره روش موفقیت شما در این مورد خاص اشاره خواهیم کرد.

البته تا به مارکتینگ برسیم باید این مطلب را در نظر بگیرید که بحث فروش و فروشنده کار بلد هنوز پایه و اساس کار شماست و هنوز می توانید با رقبای تازه کار به اندازه کافی سرو کله بزنید. در این میان شما افراد کار کشته ای دارید که می توانند با کیفیت بالاتر کالایی را ارائه دهند و همین طور می توانید از نام و سابقه خود استفاده کنید. اما در نهایت بهترین چیزی که برای شما وجود دارد پول و سرمایه کافی است، همیشه کافی است بازی را بلد باشید تا چند قدم جلوتر از رقبای خود بیاستید چون شما ابزار کافی برای این رقابت را دارید.

خریداران لوکس ارزش کالا را می بینند نه تجربه خرید لوکس

پیش از معمول تر بود که یک خریدار پولدار به دنبال زرق و برق و اندازه ای که فروشگاه برای او کلاس می گذارید بود، مثلا یک فروشگاه لباس عروس سطح بالا را فرض کنید، کل اعضای خانواده به همراه خود عروس به این فروشگاه می آیند، از آنها پذیرایی بسیار خوبی می شود، ساعت ها در این مزون در حال گپ زنی و تست لباس هستند و در آخر با کلی تشریفات از شما بدرقه می شود، با یک ساک شیک مارک دار که لباسی با بسته بندی بسیار زیبا در آن قرار دارد از فروشگاه خارج می شوید و احساس بسیار خوبی هم دارید.

اما این روز ها دیگر به چنین فاکتور هایی اهمیت کمتری داده می شود به نظر می رسد که همه فروشگاه ها در این نوع تشریفات و ارائه خدمات دستی بر آتش دارند بعلاوه اینکه خرید اینترنتی و همین طور تعداد بالای رقبا این قدرت مانور را از شما گرفته است، پس خریداران هم دیگر به دنبال این نوع تشریفات نیستند و زمان این کارها را نیز ندارند، در عوض به دنبال کیفیت کار شما هستند، این نام و نشان شماست که ارزش کالای شما را مشخص می کند، تنها کافی است که شرایط را ساده و زیبا کنید، در نهایت کالای با کیفیت ارائه دهید در این صورت می توانید قیمت های بالایی را از خریداران خود دریافت کنید.

Recommended Posts