چطور یک کالای گران بفروشیم

حالا که یاد گرفتیم هر چیزی را بفروشیم نوبت یه این رسیده که سعی کنیم یک کالا را گران بفروشیم، برای شروع سعی می کنیم یک کالای کاربردی مانند تلفن همراه خودمان که البته دست دوم است را به قیمتی بالا به یکی از دوستانمان بفروشیم، سپس با همین تجربه در مرحله بعدی از این تجربه برای یک الگوریتم و پلان ساده فروش استفاده خواهیم کرد.

قدم اول

حرف تعویض موبایل را وسط می کشیم اما به او نمی گوییم که موبایل قدیمی مرا می خری؟ چون این کار مسلما در گرفتن پول زیاد ما را دچار دردسر خواهد کرد مخصوصا که با این کار او دست بالا در معامله را دارد.

قدم دوم

یک قیمت احمقانه خیلی بالا برای این دستگاه موبایل درخواست می کنیم. او هم حتما در واکنش منفی برای این خرید دارد. مثلا 1.200.000 تومان برای موبایل اپل شما که دو سال از کارکرد آن می گذرد.

قدم سوم

به او بگویید که نمی خواهید زیاد ضرر بدهید و این گوشی موبایل کاملا کار شما را انجام می دهد و نیازی نیست که از مدل دیگری استفاده کنید. البته اگر او نیز پیشنهادی دارد مطرح کند پس بگویید “چند خوبه؟” فرض کنیم بگوید 700.000تومان.

قدم چهارم

قبول نکنید بگویید خیلی ضرر خواهید داد و خیلی پایین تر از قیمت واقعی است، اما شما حاضرید حالا که قصد معامله با همدیگر را دارید با او راه بیایید مثلا 1.000.000تومان چطوره است؟

قدم پنجم

میانه روی کنید تا معامله سر بگیرد، کافی است که بدون اینکه او متوجه باشد عدد ذهن خود را به این فروش القا نمایید. حتی آیتم های اضافی و آپشن هایی را مطرح کنید که او را ترقیب کند یادتان باشد که شما باید ارزش ادراکی او را بالا ببرید. پس مثلا بگویید حالا تا آخر ماه پولش را تصفیه خواهی کرد. معامله ای که هیچ کاسب قریبه ای با او انجام نخواهد داد.

Recommended Posts